Del laboratori al mercat: l’Accelerator Meeting Point impulsa la innovació biomèdica a Bellvitge

dscf2239

L’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) ha celebrat la segona edició del Accelerator Meeting Point (AMP), refermant l’èxit de la prova pilot realitzada l’any anterior. Aquesta jornada, organitzada per la seva àrea de desenvolupament de negoci i innovació de l’institut, vol oferir als inversors un accés preferencial als projectes d’innovació en les fases més preliminars del seu desenvolupament.

En aquesta edició, nou investigadors han tingut l’oportunitat de presentar els seus projectes  davant un grup d’experts vinculats a entitats del món de la innovació, la indústria biotecnològica i la inversió en salut. “L’objectiu és ajudar-los a apropar la seva tecnologia a la societat, tenint una visió clara del mercat”, explica Gisela Lorente, cap de la unitat de portafoli de l’IDIBELL. Els projectes seleccionats en l’AMP inclouen noves teràpies de càncer i malalties autoimmunes, dispositius mèdics, biomarcadors i medicina regenerativa.

El valor dels comentaris rebuts i l’oportunitat de presentar els seus projectes davant d’un entorn real a nivell de mercat són els trets més destacats per part dels investigadors participants. A banda de les presentacions individuals, l’AMP també ha albergat una sessió de networking entre emprenedors, personal d’innovació i inversors potencials.

“És evident l’esforç darrere dels projectes que hem pogut veure en la jornada d’avui, i també cal destacar el rol de les oficines de transferència a l’hora de donar suport en la valorització de projectes”, comenta  Andrea Sáez, investment associate d’Asabys Partners i participant a l’AMP. “És important entendre bé tant el procés de descobriment de nous fàrmacs com l’entorn de mercat des de les fases més inicials de desenvolupament, motiu pel qual caldria incorporar el més aviat possible expertise extern i partners de primer nivell  que assessorin als investigadors i els permetin atorgar valor de la manera més òptima a projectes que ja disposen de gran potencial.”

Lucas Martinez, CEO de DCN Ventures, també destaca la qualitat dels projectes presentats, si bé considera que encara “falten eines i visió per arribar al mercat. Els inversors busquen projectes amb la màxima probabilitat d’èxit i el nombre de beneficiaris potencials més ampli possible, i cal que els emprenedors focalitzin el seu missatge per posar en valor aquests aspectes en les seves propostes. Jornades com aquestes poden ser molt útils en aquest sentit, sempre intentant trobar formats innovadors”.

“L’IDIBELL té un clar compromís amb la innovació, i organitza aquesta trobada amb l’objectiu d’atreure finançament i transferir oportunitats al mercat; apostem per les col·laboracions públic-privades i una mostra clara d’això és el nombre creixent d’empreses spin-off sorgides del nostre centre – quatre –  en els darrers anys”, conclou Raquel Egea, directora de  l’àrea de desenvolupament de negoci i innovació d’IDIBELL. En aquesta línia, s’està ultimant la creació d’un Comitè Assessor Industrial propi que acompanyi als investigadors en el seu camí cap a l’emprenedoria.

Scroll to Top