Aquest any la institució dedica la seva campanya anual de recaptació de fons a la investigació en càncer. Bona part del que es recapti anirà destinat a la lluita contra els càncers rars o minoritaris, que tan sols a Catalunya representen quasi el 14% dels casos, afectant a unes 5.000 persones. 

 

El càncer colorectal, amb una incidència del 17%, i el càncer de mama, amb un 12% són els tipus de càncer més freqüents a Espanya; un país on aquesta malaltia és la primera causa de mortalitat en homes i la segona en dones.

 

Amb aquesta altíssima afectació, el cert és que gran part dels fons dedicats a la investigació en càncer es destinen a accelerar la lluita contra aquests tumors d’alta incidència. Són unes noticies excel·lents si no fos perquè, en aquest context, existeixen diferents tipus de càncers rars o minoritaris que en la carrera pel finançament en investigació es veuen relegats a un segon pla.

 

“La lluita contra els càncers minoritaris és difícil. L’any passat, només a Catalunya es van diagnosticar 36.500 nous casos de càncer, dels quals 5.000 són considerats rars. Cada un afecta a menys de l’1% de la població. Però sumats un a un poden arribar a representar el 15% del total de tumors” subratlla Gabriel Capellá, director de l’IDIBELL.

 

“Quan la freqüència d’afectació és minoritària existeix menys pressió social i científica per finançar la investigació. És necessari seguir investigant per reduir el temps de diagnòstic i aconseguir cronificar i curar la malaltia en el major nombre de persones possible, incloses aquelles afectades per tumors de menor incidència”, conclou Capellá.

 

Al gener l’IDIBELL va posar en marxa la campanya #josalvovides, en la que ciutadans, empreses i mitjans de comunicació son cridats a col·laborar mitjançant aportacions econòmiques, assistència als actes programats i difusió dels missatges i de les vies de col·laboració.

 

Web de donacions, un espot d’homenatge als donants anònims i un Sopar Benèfic contra el càncer

 

La campanya #josalvovides #yosalvovidas es va posar en marxa el passat mes de gener i rendeix homenatge als donants anònims, per agrair la col·laboració de la ciutadania per reunir recursos i ajudar a ampliar les alternatives terapèutiques i la qualitat de vida dels malalts de càncer a través de la investigació.

 

El missatge és clar, explica el Dr. Ramon Salazar, coordinador del programa Oncobell: “Actualment ja som un centre de referència en el tractament de tumors minoritaris i cada dia avancem més cap a l’aplicació de teràpies personalitzades. Quanta més inversió, més de pressa avançarem i més vides podrem salvar”, explica.

 

L’acte principal de campanya es concreta en una Gala benèfica per a la investigació del càncer. L’esdeveniment que, entre altres personalitats, comptarà amb l’assistència d’Alba Vergés, Consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Raül Blanco, Secretari General d’Indústria i PYME en el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, Albert Barberà, Director General de Recerca i Innovació en Salut a la Generalitat de Catalunya i Joan Elias, rector de la Universitat de Barcelona, se celebrarà el proper 27 de març a Gavà, Barcelona. El principal objectiu és impulsar projectes d’investigació per a la prevenció i el tractament de càncer a través de l’Oncobell, el programa d’investigació de l’IDIBELL centrat en teràpies experimentals i mecanismes moleculars en càncer.

 

Així mateix, les empreses i els mitjans de comunicació que desitgin col·laborar, poden posar-se en contacte amb els responsables de la campanya per telèfon (+34 93 260 72 82), per correu electrònic (salvemvides@idibell.cat) o a través del formulari disponible a la web de la campanya: www.josalvovides.cat.

 

Patrocinen la campanya:
Ad Salutem, Astra Zeneca, Bristol Myers Squibb, Boehringer Ingelheim, Catorze, Caves Torelló, Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, FGC-Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Gin Nut,Jubany, Nació digital, Renfe, TMB-Transport Metropolitans de Barcelona y TRAM.